Pàgina principal

dimarts, 14 d’octubre del 2014

Possibilitats dels ordinadors i les xarxes per a la transformació del sistema educatiu

Bon dia a tothom;

Avui, us parlaré sobre quines penso que són, les possibilitats dels ordinadors i de les xarxes per a la transformació del sistema educatiu.

Doncs bé, en primer lloc, m'agradaria dir, que des de l'arribada de les noves tecnologies, el sistema educatiu ha anat canviant de mica en mica, passant d'una escola tradicional a una escola més moderna, on tant els mestres, com els alumnes, s'han vist obligats a canviar la seva manera d'actuar, i per tant, a assumir un altre rol. 

Un dels canvis que considero més importants, és, la manera de transmetre els coneixements de professor a alumne. Com ja sabem, el mestre, ja no és considerat transmissor d'informació, sinó que ara, es converteix en un guia i acompanyant de l'alumne en el seu procés d'aprenentatge, el qual ha de donar les eines necessàries per a poder treballar, ensenyar els coneixements tecnològics que l'alumne necessiti i sobretot, motivar-lo, en aquest nou procés d'ensenyament- aprenentatge, ja que molts d'ells, estan acostumats a utilitzar les noves tecnologies només com a oci i hem d'aconseguir que també la utilitzin per a aprendre.

Això, també ha donat molts avantatges als mestres a l'hora de preparar les seves classes, ja que ara, poden cercar informació per la Web, extreure imatges, sons, textos, etc, i projectar-ho als alumnes a través d'un projector, per tal que aquests, puguin veure la feina que ha fet el mestre, i tenir-ho més a mà.
Les noves tecnologies, també han donat la oportunitat als docents, de poder intervenir en diversos fòrums,exclusivament per a mestres, per tal de poder intercanviar opinions sobre temes relacionats amb la docència, demanar ajuda i/o opinions, etc. 

Per tal que això funcioni, és imprescindible, que els mestres tinguin la oportunitat de desenvolupar les seves habilitats en temes tecnològics, que tinguin un compromís cap a l'aprenentatge dels seus alumnes, i que, l'escola en general, formi als seus alumnes per tal que siguin ciutadans digitals competents en torn a les noves tecnologies.

Els alumnes, per la seva part, deixen de ser receptors de la informació, i passen a crear els seus propis coneixements i aprenentatges, és a dir, són els constructors d'aquests, cosa que considero positiva, ja que d'aquesta manera aprenen més i cadascú pot treballar al seu ritme i aprendre sobre els seus interessos.

Aquestes noves tecnologies, proporcionen a l'alumne diversos avantatges, com per exemple que es pugui comunicar amb alumnes d'altres centres o d'altres llocs del món, a través de la correspondència electrònica i poder conèixer altres realitats i practicar nous idiomes, també realitzar projectes cooperatius, on treballen junts, alumnes de diferents centres, participar en debats, o realitzar una pàgina Web sobre l'aula, on els estudiants, poden dissenyar-la, i donar a conèixer a tothom el centre, la localitat, quins alumnes hi ha, com treballen, les activitats que es realitzen, etc.
Els aprenents, poden accedir a través de la web a les assignatures i al material que els mestres els pengen de manera immediata, consultar llibres a través de biblioteques virtuals, realitzar tutories i/ o classes a distància, etc. 

Finalment dir, que penso que treballar d'aquesta manera, fa que l'alumne pugui participar més activament, sigui més obert, es senti més motivat i pugui fer una navegació lliure per internet, ja sigui de manera individual o col·lectiva. És una manera més dinàmica de treballar, ja que els ordinadors i les xarxes, ens ofereixen moltes possibilitats.

Fins aviat!

Sara :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada