Pàgina principal

dijous, 13 de novembre del 2014

El software educatiu: possibilitats i limitacions

Bon dia a tots i totes;

Avui, aquesta entrada al bloc, és per parlar i reflexionar una mica sobre el Software educatiu; la seva importància dins l'aula, quines són les possibilitats que ofereix, i també quin tipus de limitacions hi podem trobar. Així doncs, podem dir, que el software, és una manera d'aprendre diferent a la que estem acostumats, més dinàmica i entretinguda, destinada a un públic infantil. Els infants poden aprendre jugant, de manera autònoma, encara que a vegades necessitaran una guia o el suport de la persona adulta i també de manera individual i/o col·lectiva.
És important dir, que els mestres seran els responsables d'escollir quin software és més adequat per els infants i també serà responsabilitat seva que, les eleccions que es facin, siguin apropiades i resultin beneficioses per els destinataris.

Tot això, si es fa de manera adequada, beneficiarà el procés d'ensenyament-aprenentatge dels nens, si estan ben fets els motivarà, i aquests tindran ganes d'utilitzar-lo i podran participar de manera activa.

Els mestres hauran de definir quins són els objectius als quals volen arribar, els continguts i també el tipus d'activitats que es realitzaran.

Les possibilitats que aquests ens donen són:
  • Aprenentatge autònom.
  • Aprendre segons el ritme personal de cada nen.
  • Aprendre dels propis errors.
  • Treballar de manera tant individual, com col·lectiva.
  • Fomenten les habilitats, competències i promouen actituds i aptituds tan dels mestres com dels propis alumnes,
  • Ens ajuden a endinsar-nos més, en el món de les TIC i a treballar amb elles.
  • Afavoreix la construcció de coneixements per part del nen i també ajuda en les seves reflexions personals.
  • L'accés a ells és flexible, és a dir, que es pot accedir-hi en qualsevol moment.
Per altra banda, les limitacions que hi podem trobar són:
  • Que la presentació del producte no sigui l'adequada, i per lo tant, no sigui agradable a primera vista per els nens, que no els cridi l'atenció i no els motivi.
  • Que el programa no sigui adequat a l'edat dels més petits.
  • Que les instruccions no apareguin, no siguin clares i/o no siguin enteses, cosa que farà que l'infant es perdi.
  • Que els centres no estiguin bé econòmicament, i per lo tant, no puguin disposar d'aquests tipus de programes.
  • Que els mestres no estiguin preparats, no tinguin prou coneixements i per lo tant, el resultat no sigui beneficiós.
  • Que els infants perdin l'interès ràpidament, per qualsevol motiu, ja sigui, perquè no els interessa i s'avorreixen, o perquè es distreuen amb els sons o dibuixos que aquests els hi presenta.
Com a conclusió, puc dir, que un programa com aquest, ha d'estar molt ben preparat, amb uns objectius, continguts i activitats molt clares des d'un primer moment, per tal que sigui beneficiós per els nens. També que la seva presentació sigui atractiva i motivadora, és a dir, que entri des d'un primer moment pels ulls dels destinataris, per tal que el puguin disfrutar i voler-ne cada vegada més i més i així aprendre de manera divertida i entretinguda.

Fins aquí la meva reflexió! Fins aviat.

Sara :) :)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada