Avui, aquesta entrada al bloc, és per parlar i reflexionar una mica sobre el Software educatiu; la seva importància dins l'aula, quines són les possibilitats que ofereix, i també quin tipus de limitacions hi podem trobar. Així doncs, podem dir, que el software, és una manera d'aprendre diferent a la que estem acostumats, més dinàmica i entretinguda, destinada a un públic infantil. Els infants poden aprendre jugant, de manera autònoma, encara que a vegades necessitaran una guia o el suport de la persona adulta i també de manera individual i/o col·lectiva.
És important dir, que els mestres seran els responsables d'escollir quin software és més adequat per els infants i també serà responsabilitat seva que, les eleccions que es facin, siguin apropiades i resultin beneficioses per els destinataris.
Tot això, si es fa de manera adequada, beneficiarà el procés d'ensenyament-aprenentatge dels nens, si estan ben fets els motivarà, i aquests tindran ganes d'utilitzar-lo i podran participar de manera activa.
Els mestres hauran de definir quins són els objectius als quals volen arribar, els continguts i també el tipus d'activitats que es realitzaran.
Les possibilitats que aquests ens donen són:
- Aprenentatge autònom.
- Aprendre segons el ritme personal de cada nen.
- Aprendre dels propis errors.
- Treballar de manera tant individual, com col·lectiva.
- Fomenten les habilitats, competències i promouen actituds i aptituds tan dels mestres com dels propis alumnes,
- Ens ajuden a endinsar-nos més, en el món de les TIC i a treballar amb elles.
- Afavoreix la construcció de coneixements per part del nen i també ajuda en les seves reflexions personals.
- L'accés a ells és flexible, és a dir, que es pot accedir-hi en qualsevol moment.
- Que la presentació del producte no sigui l'adequada, i per lo tant, no sigui agradable a primera vista per els nens, que no els cridi l'atenció i no els motivi.
- Que el programa no sigui adequat a l'edat dels més petits.
- Que les instruccions no apareguin, no siguin clares i/o no siguin enteses, cosa que farà que l'infant es perdi.
- Que els centres no estiguin bé econòmicament, i per lo tant, no puguin disposar d'aquests tipus de programes.
- Que els mestres no estiguin preparats, no tinguin prou coneixements i per lo tant, el resultat no sigui beneficiós.
- Que els infants perdin l'interès ràpidament, per qualsevol motiu, ja sigui, perquè no els interessa i s'avorreixen, o perquè es distreuen amb els sons o dibuixos que aquests els hi presenta.
Fins aquí la meva reflexió! Fins aviat.
Sara :) :)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada